Na początku listopada ruszyła kolejna edycja Ogólnopolskiego Konkursu Artystycznego „Klasa ze snów”. Konkurs ma za zadanie zachęcić uczniów do praktycznego i świadomego wykorzystania najnowszych technologii w procesie uczenia się, a dodatkowo ta edycja rozbudzi pasję czytania u uczniów. Zadanie konkursowe będzie nawiązywać do bohaterów z lektur szkolnych.
Zasady konkursu
Organizatorem konkursu jest ViDiS SA, właściciel portalu multimediawszkole.pl. Konkurs „Klasa ze snów” odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Ministerstwa Cyfryzacji oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W gronie patronów merytorycznych są Instytut Badań Edukacyjnych i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty. Zadanie konkursowe tegorocznej edycji polega na przygotowaniu pracy na temat „Bohater mojej ulubionej lektury na lekcji w nowoczesnej klasie ze snów”. W ogólnopolskim konkursie mogą wziąć udział szkoły podstawowe, gimnazja oraz szkoły ponadgimnazjalne. Najmłodsi uczestnicy, czyli uczniowie klas I-III mają za zadanie przygotować pracę plastyczną, a starsi uczniowie film na ten temat. Każda szkoła może zgłosić jedną pracę w ramach danej grupy wiekowej. Szkoły mogą zgłaszać udział w konkursie do końca roku. Pracę należy przesłać do 16 marca 2017 roku.
Praca plastyczna – wymagania
Pracę plastyczną zgodną z tematyką tegorocznej edycji przygotowuje jeden uczeń z każdej szkoły podstawowej. Format pracy nie może być mniejszy niż A4, ale nie może przekraczać A3. Autor przygotowuje również krótki komentarz. Pracę należy przekazać w wersji elektronicznej w formacie *jpg o maksymalnym rozmiarze pliku 2MB. Ważne jest, żeby praca nie zawierała, żadnych znaków towarowych czy logotypów, ani nie była nagrodzona w innym konkursie.
Film – wymagania
Termin na przekazanie filmu oraz jego temat są dokładnie takie same, jak w przypadku prac plastycznych. Konieczne jest, aby praca filmowa zaczynała się od planszy z nazwą szkoły. Długość filmu nie może przekraczać 2 minut, a jego minimalna wymagana rozdzielczość to 720p. Praca musi być wykonana przez zespół uczniów i nie może zawierać żadnych znaków towarowych czy logotypów. Film nie może być też nagrodzony w innym konkursie.
Nagrody
Organizator ufundował nagrody o wartości ponad 40 000 zł. Na laureatów konkursu plastycznego czekają Projektor Casio XJ-F100W oraz 10 głośników bezprzewodowych Defenzo Audience i 10 głośników bezprzewodowych Defenzo SoundFit. W konkursie filmowym przewidziano dwie grupy nagród.
Nagrody Komisji konkursowej:
- I miejsce: Monitor interaktywny TouchScreen 55 Pro z komputerem OPS i systemem Windows 10
- II miejsce: Tablet Einstein+2 – przenośne laboratorium cyfrowe
- III miejsce: littlebits STEAM Student Set – klocki elektroniczne
- Nagrody dodatkowe: trzy zestawy JIMU Robot
Nagrody Publiczności:
- I miejsce: Zestaw interaktywny: Tablica interaktywna Avtek TT-BOARD 80 PRO + projektor krótkoogniskowy Vivitek DX881ST + uchwyt Avtek WallMount 1200 do projektora
- II miejsce: Wizualizer Aver F17HD
- III miejsce: littlebits STEAM Student Set
- nagrody dodatkowe: 5 głośników bezprzewodowych Defenzo Audience
Harmonogram konkursu
- rejestracja uczestników: od 1 listopada do 31 grudnia 2016 roku,
- nadsyłanie prac: od 1 listopada do 16 marca 2017 roku,
- obrady Komisji Konkursowej pod kątem wytypowania 30 filmów do głosowanie online: od 17 marca do 30 kwietnia 2017 roku,
- głosowanie na Nagrodę Publiczności: od 1 do 14 maja 2017 roku,
- obrady Komisji Konkursowej: od 16 do 21 maja 2017 roku,
- ogłoszenie wyników konkursu: 23 maja 2017 roku,
- wręczenie nagród: druga połowa czerwca 2017 roku.